본문 바로가기
영어학습

동명사 예문

by Jung Jerry 2020. 10. 11.

동명사 예문 외우기 



방금 시험 준비 끝났어

I just finished preparing for the exam. 


그는 내 눈을 피했다.

He avoided meeting my eyes.


난 그 사람 아래에서 일하는 거 즐거워 

I enjoy working under him.


제 옆에 앉아도 괜찮으시겠어요?

Do you mind sitting next to me?


그는 내가 했던 말 때문에 상처를 받았다고 인정했어.

He admitted feeling hurt by what I had said.


이 방 장식하는 거 거의 끝났어.

We've almost finished decorating this room.



과소비는 막아야 돼 

You should avoid overspending.


그들은 갑자기 불평을 멈추었다.

They suddenly stop complaining.


정말 보고 싶다.

I am looking forward to seeing you.


그는 많은 사람들 앞에서 연설하는 거 잘해.

He's good at speaking in front of many people.



상황극 


 

내가 지금 무슨 일을 겪고 있는지 모른잖아. 넌 몰라 

I feel terrible about what you're going through.


소리 지르지 마 

please don't yell at me.


이 모든 게 다 정말 터무니 없고 말도 안돼 

This whole thing is ridiculous.


나한테 소리 지르지 말라고!

please stop yelling at me.




출처: 직감영문법 오석태 지음/ 국민출판  

댓글